2010. július 22., csütörtök

Ribizlis-kókuszos muffin


Az alábbi muffin szintén a múlthét szombati gulyáspartira készült. Most sem volt határozott koncepció. Egész egyszerűen csak úgy gondoltam, hogy a ribizli és kókusz jól mennek majd egymáshoz. Szóval megint csak egy ilyen találomra "beledobálok" mindent recept. Ehhez képest - ami úgy gondolom nagy dicséretnek számít -, az a Sógorom, akit korábban már említettem, hogy nem igazán van oda, a nem habos-babos, muffin, kevert tészta és társai típusú sütikért, állítólag elismerte a Nővéremnek, hogy ez bizony finom.  Köszi Sógorkám! :)
És a pöttyök? Hát azok meg tényleg nagyon kellettek a kis piros ribizlipöttyözte muffinok mellé. Legalább a kedvem kicsit jobb lesz tőle... :)

 

Hozzávalók (24 kisebb méretű muffinhoz):
  • 150 g zabpehelyliszt (sima zabpehely, késes aprítóban 1-2 perc alatt lisztfinomságúra darálva, száraz serpenyőben át is piríthatjuk előtte egy kicsit, úgy még ízletesebb lesz)
  • 100 g sima liszt
  • 50 g kókuszreszelék (lehet 100 g is, hogy még kókuszosabb legyen, ekkor a sima lisztből vegyünk el 50 g-ot)
  • 200 g ribizli
  • csipet só
  • 2 teáskanál sütőpor
  • ½ teáskanál szódabikarbóna
  • 120 g nádcukor
  • 2 púpos evőkanál (igazi) vaníliáscukor
  • 2 tojás
  • 270 g joghurt
  • 125 g puha vaj
A sütőt előmelegítjük 180 (légkeverésen 160) fokra. Egy tálban összekeverjük a tojást a cukrokkal, hozzáadjuk a puha, szinte folyós vajat, majd a joghurtot is belekeverjük. Egy másik tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd óvatosan, hogy össze ne törjön nagyon, belekeverjük a ribizlit is. Így a liszt bevonja a szemeket és nem fog lesüllyedni a tészta aljára. A száraz és a nedves összetevőket összekeverjük, majd a muffin formába adagoljuk őket. Én szilikon formában sütöttem, ha normál formában sütjük, tegyünk bele papírkapszlikat, vagy vajazzuk, lisztezzük ki előtte a mélyedéseket. Kb. 25 percig sütjük, majd 10 percet pihentetjük a formában és kivesszük. Csak hogy fokozzuk az élvezeteket (na meg a kalóriákat), tálalás előtt megszórhatjuk porcukorral is, vagy készíthetünk hozzá egy ribizlipürével ízesített, tejszínhabot is.

5 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Hát ez is milyen szép és guszta! :) Elképesztő iramot diktálsz! :))

Ildinyó írta...

Felhőlány
Nagyon szépen köszönöm! :D
Ááá... nem akarok én iramot diktálni, csak szerintem próbálom behozni azt, amit tavaly nyáron géphiány miatt kénytelen voltam kihagyni és nagyon sajnáltam... :)))

Adri írta...

Ildinyó,
Te aztán nem tétlenkedsz! :) Jó dolga van Férjednek és Kisfiadnak! :)
Annyira tetszenek ezek a képek!!!! :)

booKing írta...

Szia Ildinyó!
Először egy vallomással kezdem:

Bár nagyon ügyetlen vagyok a konyhában,ez nem bántott különösebben, a posztjaidat olvasgatva már sajnálom ezt a hiányosságom.

Szóval csak így tovább, abszolút riszpekt

Másodszor:

Egy gasztroblogger ismerősöm elindított egy érdekes Lakáséttermi kezdeményezést, amivel éhező gyerekeket támogat - pontosabban a Gyermekétkeztetési Alapítványt.

Gondoltam talán érdekel:

http://underground.aleksander.hu/?p=229

További szépséges napot, és sok sikert a bloghoz...

Ildinyó írta...

Adri
Nagyon szépen köszönöm! :D Nagyon örülök, hogy tetszik! :)

booKing
Nagyon szépen köszönöm! Igyekszem!
Körül fogok nézni a honlapon!
További szép napot kívánok én is!