2010. július 4., vasárnap

Sonkás-paprikás kifli


Pénteken kedves Dia barátném belépett a harmincasok táborába, aminek alkalmából egy remek kis kerti partira voltunk hivatalosak hozzájuk. Sütöttem egy kis sós rágcsát, mert úgy gondoltam jól jön majd az italozás mellé. A tésztája ugyanaz, mint az Aszaltparadicsomos-tökmagos kifliknél, csak most kevesebb vajat és több zsírt használtam hozzá, ill. tettem a tésztájába 2 evőkanál ecetet is. Finom lett!

Hozzávalók (3 tepsinyi adag lesz belőle):
  • 700 g rétes liszt
  • 300 g sima liszt
  • 2 tasak (14 g) szárított élesztő
  • 2 evőkanál tengeri só
  • 2 teáskanál cukor
  • 250 g vaj
  • 100 g zsír
  • 2 tojás
  • 4 dl langyos tej
  • 2 evőkanál ecet
Töltelék:
  • kb. 4-5 evőkanál olvadt (liba vagy kacsa) zsír
  • kb. 220 g füstölt, főtt sonka apró kockákra vágva
  • pirospaprika, kevés frissen őrölt bors
  • a kenéshez: 1 tojás + pici tej összekeverve
A langyos, cukros tejben felfuttatom az élesztőt, hozzáadom az ecetet is. A liszteket átszitálom, összekeverem a sóval, majd az élesztős tejjel elkezdem összedolgozni, közben hozzáadom a két tojást is, végül pedig a jó puha zsiradékokat is és alaposan kidolgozom a tésztát. Kenyérsütő géppel egyszerűbb lett volna, de én most ezt kézzel tettem meg. Letakarom egy konyharuhával, majd meleg helyre teszem (ez most nem nehéz :) ) legalább 1 de inkább 1,5-2 órára és duplájára kelesztem. A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tésztából kiütögetem a levegőt, majd kb. 4-5 gombócra osztom és lisztezett deszkán kinyújtom. Megkenem zsírral, megpaprikázom, borsozom is kissé, majd 1-1 kinyújtott gombócot kb. 16 cikkre vágok fel. Elosztok rajta kevés sonkakockát, majd a szélesebb részénél kezdve kiflivé tekerem és sütőpapírral bélelt, vagy zsírozott, lisztezett tepsire pakolom és kb. újabb 20-30 percet kelesztem. Ha megkelt, megkenem tojással a tetejét és megsütöm. Én az első két tepsit egyszerre sütöttem, légkeverésen 180 fokon, úgy kb. 20-25 percig (sütőfüggő!!!). A harmadik tepsi már sima sütésen, 180 fokon sült.


Boldog szülinapot még egyszer kedves Barátném!


Ő a barátnőm húga, és tök véletlen vettem észre ezt a részletet az egyik képen. Gyorsan le is szabtam róla (ezért egy kicsit szemcsés is sajnos), mert szerintem nagyon jó pofa. Remélem nem haragszik meg érte, ha felteszem ide.



3 megjegyzés:

Adri írta...

Nagyon fini lehet! Férjnek nagyon bejönne!
Jók a képek! :)

Vajda János írta...

Illik meginterjúvolni előtte, és nem szemcsés, zajos :D A szemcse a film privilegje, a zaj a meg a digi szemete.
Na, végre egy nekem való recept, ezek a nyamifröccsök nekem nagyon nem jönnek be :D Pedig biztos finomak.
Moldova ferencvárosi koktéljának rum receptje (egy rész rum és két rész rum, jól összerázva) alapján készült tavaszutcai koktélom gyomor kímélőbb: egy rész whisky+két rész whisky, de össze ne rázd :)
Milyen jól mennének ezek a kiflik mellé...

Ildinyó írta...

Adri!
Köszönöm szépen!! :)

János
Óóó, igen a digi szemete... igen sokáig tartott megbarátkoznom emiatt a digitális g(k)épekkel. Még a sok pozitív tulajdonsága ellenére is. :))
Örülök, hogy tetszik a recept. :) Pedig a nyamifröccsökből is lecsúzhatna egy-kettő... :D
Ezek a ferencvárosi koktélok marha jók... :D Így van! Csak tisztán és töményen!!! :)))) Bizony jól mennek, ezt igazolhatom... :)
Ja igen, interjúvolás megtörtént. Most utólag (csak gondoltam úgysem felismerhetőek rajta, így igazán felesleges, persze ettől még illendő...).