2010. november 24., szerda

Nem mindennapi menü a mindennapokra I. rész: Sajtkrémes csicsókaleves, zsályával és kakukkfűvel

 
Egy "nem mindenapi menü" első fogása, azaz levese, egy nem túl gyakran használt (sajnos) gumóféléből készült, ami nem más, mint a csicsóka. Én nagyon szeretem! Bár sajnos csak nagy ritkán találkozom vele. Régebben Anyukámék telkén is termett, de aztán valahogy eltűnt, pedig állítólag kiírtani is nehéz... Most az egyik hétvégi piaclátogatás során láttam meg egy nénikénél, és egyből le is csaptam rá. Na jó, nem egyből, mert nem volt valami olcsó. Sajnos! Pedig nagyon jó a cukorbetegeknek (is). Ezt a lentebb található oldalakon nagyszerűen leírják ill. kifejtik, hogy miért is jobb pl., mint a burgonya.
Én most zsálya, kevés kakkukfű és bacon hozzáadásával készítettem belőle levest. Mindhárom nagyszerűen illik hozzá! Bacon helyett más húsos, füstölt szalonna is mehet bele, mert a füstölt íz az, ami nagyon jól passzol hozzá.
Hasznos infók a csicsókáról:

Hozzávalók (kb. 4 személyre):
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 5-6 nagyobb darab csicsóka
  • 3 szelet bacon
  • 1 tömlős natúr, tejszínes sajtkrém
  • só, frissen őrölt bors
  • néhány levél friss zsálya, kakukkfű, kevés sáfrányos szeklice
  • olívaolaj
A hagymát felaprítom, a csicsókát megtisztítom, majd kisebb kockákra vágom. A szalonnát csíkokra vágom, majd kevés olaj hozzáadásával elkezdem sütni. Hozzáadom a hagymát is, majd mehet bele a csicsóka is, végül az összezúzott fokhagyma is. Hozzáadom a felaprított zsályát, sózom (ha levessel öntjük fel nem kell, mert a szalonna is már sós), borsozom, rövid ideig párolom, majd felöntöm kb. 1-1,2 l levessel, vagy natúr vegamixes, sós vízzel. Hozzáadok kevés sáfrányos szeklicét (ezt leginkább csak a színe miatt), majd puhára főzöm a csicsókát. A végefelé ízesítem kevés kakukkfűvel, majd kiveszek egy keveset a forró levesből, elturmixolom a sajtkrémmel és visszaöntöm a leveshez. Még egyet forralok rajta, majd tálalhatom is. Én még a végén is szórtam a tetejére picike sáfrányos szeklicét, mert tetszett, ahogy a narancssárga és zöld csíkok díszítik a tetejét (bár Másik Felem szerint kinézetre egy kicsit túlzsúfolt lett ezeken a képeken).

2 megjegyzés:

Bianka írta...

ÓÓÓ micsoda leves, nagyon finom lehet

Ildinyó írta...

Köszönöm Bianka! Olyan kedves vagy, hogy mindig így dicséred a főztömet! :))