2011. január 14., péntek

Csicseriborsó leves gesztenyével

Már nem is tudom milyen régóta készültem a csicseriborsó és a gesztenye összeházasítására. Leginkább leves formájában, bár másként is el tudom képzelni. Nagyon kíváncsi voltam milyen lesz az eredmény! És nem csalódtam! Igazi lélekmelegítő, lelket simogató, tápláló leves. Nem is jöhetett volna jobbkor. Mondjuk én eleve elfogult vagyok, hiszen a csicseriborsót, a gesztenyét és a rozmaringot is imádom. Na meg a leveseket is!
Épp volt itthon gesztenyém, amivel már nagyon kellett kezdeni valamit, mert már kezdett kicsit... nem is tudom... száradni? Aztán gondoltam beáztatom és megsütöm. De a beáztatás kicsit több, mint 1 napig húzódott, amivel sikerült rádöbbenem arra, hogy így milyen könnyedén meg lehet hámozni még nyersen is a gesztenyét. Utána már simán csak elő kellett főzni kissé, és készen is állt a felhasználásra. A pucolás így nem vett több időt igénybe, mint kb. 5 perc.

Hozzávalók:
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 400 g csicseriborsó (konzerv)
  • 400 g főtt vagy sült, tisztított gesztenye
  • kb. 1 teáskanálnyi rozmaring (mozsárban összetörve)
  • 1 kisebb babérlevél
  • frissen őrölt bors, só
  • kb. 1,5 liter húsleves (vagy sima víz)
Adhatunk még hozzá ízlés szerint:
  • kevés sűrített paradicsomot is (ettől kicsit frissebb lesz a levesünk), ezt főzés közben tegyük hozzá
  • apróbb tésztát, levesbetétként (pl. egy kisebb méretű szarvacska, vagy apróra tört makaróni remekül illik hozzá),
  • piríthatunk alá a hagyma előtt, kevés húsos, füstölt szalonnát is.
Ha nem előfőzött, vagy konzerv gesztenyét használunk, akkor a következőképp járjunk el. Én legalábbis így tettem és nekem nagyon jól bevált. Kb. 500 g gesztenyét héjastól, áztassunk be legalább 1 napra. Ekkor annyira megpuhul, hogy egy éles kés segítségével, a belső héjával együtt könnyedén le tudjuk hámozni. Ezek után fedő alatt főzzük elő, annyi vízben, amennyi ellepi, kb. 20-30 percig. A főzőlevet is használjuk fel a leveshez majd.
A hagymát felkockázzuk, majd kevés sót szórva rá kissé átpirítjuk. Hozzáadjuk az összezúzott fokhagymát, majd a rozmaringot is. Ezután adjuk hozzá a csicseriborsót és a gesztenyét is, majd öntsük fel a levessel (vagy sima vízzel és sózzuk meg), és fedő alatt kb. 30 percig főzzük. Végül egy botmixer segítségével turmixoljunk le egy keveset, mert ezt fogja sűríteni a levesünket. Tálaláskor locsolhatunk még egy kevés extra szűz olívaolajat a tetejére, ill. őrölt borssal is szórjuk meg. Ropogós gyökérkenyérfélével tálaljuk. Remek lesz kitunkolni vele a levest. 

10 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Nagyon guszta ,és ezek a fotók szédületesek!:-)

duende írta...

Gyönyörű ez a leves! :)

Unknown írta...

Nagyon jól hangzik a leves! Tetszik a párosítás ;) Pusztán olvasva is nagyon táplálónak tűnik, télre igazán jó lehet.

Bianka írta...

Hű de guszta

Ildinyó írta...

Nagyon szépen köszönöm Nektek! Nagyon örülök, hogy tetszik! :) Nyilván ha egy kicsivel több időt szánunk rá, még szebben el lehet készíteni (gondolok itt a gondosabb turmixolásra), de én most gyors üzemmódban dolgoztam... :)
(Másik Felem szerint így a fotón leginkább egy mocsárra emlékeztet. :D Már csak a kikandikáló béka hiányzik belőle... :D )
Viszont az íze... nah az mindenért kárpótol! :)

Unknown írta...

Végül is, miért ne lehetne békacombot is beletenni ;)

Adri írta...

Ildinyóóóó, hát ezer éve nem jártam Nálad (sem)! Nagyon tetszik az új design is, és a leveeees! :)
Nagyon-nagyon finom lehet! Imádom a gesztenyét levesbe!

Ildinyó írta...

Beatbull
:D Nem is rossz ötlet, nem is rossz! :D És a fél combja kilógna... :)

Adri
Nagyon örülök, hogy újra itt! Üdv Neked! :)
Nagyon szépen köszönöm! Tényleg gazdag, laktató, és nagyon finom leves volt!

Dankóné R. Magdi írta...

Ez milyen jo otlet, ki fogom probalni :) Koszonom:)

Ildinyó írta...

Kedves Magdi! Én köszönöm! Örülök, hogy tetszik! :)