2011. január 28., péntek

Sütőtökös muffin, a gyors reggeli


Mint írtam az előző bejegyzésben is, Csöppségem a héten megkezdte az ovit. Ezen a héten még pont úgy vittem oda, hogy otthon még nem tudott reggelizni miután felkelt, de amikor beért az oviba meg már nagyon nem foglalkozott a reggelivel, hanem rohant inkább játszani. Így gyanúm szerint pont a reggeli, a nap legfontosabb étkezése valahogy elmaradhatott. Gondoltam ezt nem hagyhatom. Volt itthon sült sütőtök, ami most úgy magában nem annyira fogyott, ezért gondoltam adok hozzá még egy-két tápláló finomságot és sütök belőle egy muffint. Ha valakinek túl "divatjamúlt" esetleg ez a süti (bár hogy ez milyen baromság... pfff... de kérem, ha valami jó az jó, és kész), nyugodtan süsse meg egy formában az egészet, amit utána meg is lehet tölteni sajtkrémmel is akár. Bár ez a muffin forma lényegesen praktikusabb volt most az én esetemben, mert ezt a kocsiban is a kezébe tudtam "nyomni", így amíg beértünk az oviba pont megevett egyet, ami vélhetően majd a tízórai gyümölcsig pont ad egy kis energiát. Lévén, hogy csupa olyan anyag van benne, amely lassabban felszívódó, nem pedig olyan, mint a fehér lisztből készült péksütik. Nem akartam nagyon édesre készíteni, így csak kevés barna nádcukrot tettem bele, hiszen a sült sütőtök már eleve édes amúgy is. A tetejére még tökmagot is szórtam, így ez még inkább elviszi az édes irányból, bár ennek ellenére azért mégis ide sorolnám.
A blogon már szerepel egy másik sütőtökös muffin, amibe akkor mák került éppen. Ez a mostani inkább egy "klasszikusabb" változat, már ha van ilyen belőle és lehet ezt rá mondani.
Hozzávalók (12 muffin és 1 kisebb mackóforma lett belőle):
  • 100 g zabpehelyliszt
  • 100 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • kb. 3 bő evőkanál búzacsíra
  • 1 púpos teáskanál szódabikarbóna
  • fél teáskanál só
  • kevés szerecsendió, őrölt gyömbér, fahéj, szegfűszeg (nem sok, mert nem akartam, hogy mézeskalács ízű legyen)
  • kb. 400 g sült sütőtökhús
  • 100 g puha vaj
  • 80 g barna nádcukor
  • 100-150 ml tejföl és tej keveréke 
  • 2 nagy tojás
  • A tetejére: hántolt tökmag (sótlan)
A sütőt melegítsük elő 180 fokra (légkeverésen 160 fok). A sütőformát vajazzuk ki. A vajat egy habverő segítségével keverjük ki alaposan a cukorral és a sóval, adjunk a sütőtökből kb. 200-250 g-ot hozzá, majd a tojásokat is, és ezekkel is keverjük el alaposan. Ekkor mehetnek bele a száraz hozzávalók, amit előtte mérjünk ki és keverjünk össze kissé egy külön tálban. Attól függően mennyire lett sűrű a massza, lazítsunk rajta 100-150 ml tejfölös-tejes keverékkel, végül keverjük hozzá a maradék sütőtököt, amit csak kisebb kanállal szaggassunk bele, hogy megmaradjon darabosnak. Kanalazzuk a sütőformába, tetejét szórjuk meg a tökmaggal, majd süssük a forma méretéről függően kb. 25-30 percig. A formában hagyjuk állni kb. 5 percet, majd rácsra téve hűlni hagyjuk.

Tipp:
Készíthetünk hozzá egy nem túl édes krémet is, pl. mascarponéből vagy natúr, tejszínes krémsajtból és kevéske mézből, habverővel alaposan kikeverve.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Fenséges. Sok sikert a nagyfiúnak az Óvodai léthez

Ildinyó írta...

Köszönöm Bianka! Nagyon kedves vagy! :)