2012. április 15., vasárnap

Amikor egy férfi főz: Sült hagymás-gombás burgonya tojással


Múlt héten a férjem a Good Food első számát lapozgatta éppen, és kiszúrt benne egy ételt, amit nagyon kedvére valónak talált. Egyből ígéretet is tett, hogy ezt a következő hétvégén - azaz most - el is készíti. Tehát ne aggódjak, mert ő megebédeltet majd minket. És amint látszik, ő is fontosnak tartja Forrest Gump egyik jelmondatát: az ígéret szép szó, ha megtartják... Igen igen, lehet irigykedni, ebédet készít, süt-főz, mosogat, takarít, és még a kávét is az ágyba hozza (néha :) ).
Mint mondtam, ill. írtam fentebb is, Good Food-os recept, csak a fűszerrel variált benne, meg a sütési idővel, hogy minden kellőképpen megsüljön. Tudja, hogy szeretem a petrezselymet, ezért az eredeti recept szerinti kakukkfűvet most inkább tavaszra cserélte (jóóó, némi sugallat azért volt ebben). Ja, és a Good Food-dal ellentétben, nálunk az alábbi, kétszeres mennnyiség a 4 személyes adag, vagyis 1 sokat enni tudó férfi, 1 fiúgyerek és egy anyuka adagja (1 adag maradt meg). Amúgy nagyon finom lett! Egyszerű, de nagyon jó! És hát persze, hogy ebbe is került egy nagy csipet szeretet, biztosan azért... ;) És már kinézte a következő elkészítendő ételt is. :)

Hozzávalók:
  • 1 kg burgonya (hámozva, kisebb kockákra vágva)
  • 1 nagy fej hagyma, megtisztítva, felkarikázva (szerintem lehet benne újhagyma is akár)
  • 40 dkg apróbb szemű gomba (csiperke, megtisztítva, a nagyobbak kettévágva)
  • 1 csokor petrezselyem, felaprítva
  • 6 tojás (férfiaknak 2, hölgyeknek, gyerekeknek 1)
  • só, frissen őrölt bors
  • olívolaj
A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Egy nagyobb tűzálló tál alján osszuk el a felkarikázott hagymát, rajta pedig a burgonya kockákat, szórjuk meg kevés petrezselyemmel, sózzuk kissé és borsozzuk, llocsoljuk meg kevésolívaolajjal (olajspriccelővel még egyszerűbb), majd süssük kb. 20 percig. Ekkor vegyük ki, osszuk el rajta a gombát is, picit megint sózzuk, borsozzuk, olajozzuk, majd tegyük vissza a sütőbe újabb 15-20 percre. Férj az utolsó pár percben letakarta egy fóliával (így a burgonya is könnyebben puhul), hogy a gomba ne égjen meg. Ha kész, egy kanál hátával készítsünk 6 mélyedést, majd üssük bele a tojásokat, szórjuk meg a maradék petrezselyemmel, sózzuk kissé megint és borsozzuk, majd újabb 5 percre tegyük vissza a sütőbe, amíg a tojás megsül (a közepe maradhat folyós kissé).

Megjegyzés:
Így petrezselyemmel nagyon jó friss és tavaszias lett. Mellé még jól dukál a fokhagyma is szerintem. Sőt ha már úgyis szezon van, lehet medvehagyma is akár, vagy medvehagyma pesto. Vagy egy finom paradicsomsaláta medvehagymás pestóval hozzá, az is nagyon finom.


És a kávé :)


  

6 megjegyzés:

Petra írta...

Ildi, először is gratula a férjedhez! Bár bevallom én sem panaszkodhatom, a kávé nekem minden reggel ágyba jön... :))))
Az étel szuper, tetszik az egyszerűsége. :)

Unknown írta...

Ezt én is kinéztem magamnak biztos finom volt. Aranyos hogy ilyen lelkes és kedveskedik a férjed. Én ugyan nem kávézom, viszont minden szülinapomra saját kezűleg süti a tortát nekem a férjem. :)

Bokor Boglárka írta...

Nem is figyeltem fel rá a Good Food-ban, de most igen! Egyszerű és finom étel, meg is kívántam. Majd megpróbálom felkelteni iránta a férjem érdeklődését is, hátha bevállal valami hasonló ígéretet. Nálunk is sokszor ő főz, én inkább a sütifelelős vagyok.

Jenis írta...

Na tessék! Akkor csak az én ismerőseim között számít unicumnak a férjem. Nem is mondom meg neki, mert mindig fellelkesül, mikor hallja a lányokat sopánkodni, hogy "Bezzeg az én párom..." :)

Ildinyó írta...

Petra
Köszi! :) Minden apróságnak tűnő dolgot érdemes megbecsülni... :)))
Nagyon finom volt tényleg, amit készített! :)

Vikvi
Nekem is szimpi nagyon, ha egy férfi süt-főz és érdeklődik az ételek iránt. Jaaaj, hát ha egy férfi még tortát is süt, az meg egyenesen szuper (ezt még nem sikerült kieszközölnöm, de csak azért mert túl buzgómócsing vagyok és előbb elkészítem magamnak... :D)!

Ildinyó írta...

Margaretta
Ugye milyen jó? Nekünk is az egyszerűsége miatt tetszett nagyon. Azok a legjobbak sokszor.
Finoman a férjed orra elé kell tolni egy ilyen magazint, hátha... :D Bár én esküszöm nem így tettem, de valahogy kiszúrta mégis, és váratlanul ilyen ajánlatot tett... :))

Jenis
:D :D :D