2012. június 14., csütörtök

Gyerekkori ízek: fűszeres-almás rebarbara szósz


Sok-sok évvel ezelőtt Marcsi nővérkém készített ilyen szószt mindig a rebarbarából. Nekem ezért gyerekkori ízélmény ez, bár lehet, hogy valaki még csak most barátkozik vele. Egyébként érdekes, de ahogy körülnéztem a neten, nem sok helyen találkoztam belőle készített szósszal - annál inkább mindenféle flancos, ma divatos desszerttel... :)) Nah, hát ez nem flancos, de annál finomabb. Próbáljátok csak ki! Egyszerű, de nagyszerű, ahogy mondani szokták.

Hozzávalók (kb. 2 liternyi lesz belőle):
  • 70 dkg rebarbara
  • 2 közepes alma
  • cukor vagy egyéb édesítő anyag ízlés szerint
  • 2 rúd fahéj
  • fél rúd vanília
  • kb. 10 szem szegfűszeg
  • 3 dl (hab)tejszín
  • 3-4 evőkanál étkezési keményítő (vagy liszt, vagy felesben is lehet akár)
A rebarbarát megtisztítom, vagyis a fásabb, levelesebb végeit levágom, és meg is hámozom kicsit, majd felkarikázom. Az almát szintén megtisztítom, hámozom, magházát kivágom, majd felkockázom. Mindkettőt felteszem főni annyi vízben, amennyi épp ellepi. Hozzáadom a cukrot, édesítő anyagot, a vaníliamagot a fahéjrudakat, ill. egy teatojásban a szegfűszeget is. Felforralom, és fedő alatt pár perc alatt puhára párolom az egészet. Közben kikeverem a keményítőt (vagy lisztet) a tejszínnel, és besűrítem vele a szószt úgy, hogy folyamatosan kevergetem és 1-2 percig forralom. Behűtve vagy langyosan tálalom.

Tipp:
Nagyon finom főtt húsok, natúr sültek mellé tálalva ez a mártás. Ha szeretnénk, tehetünk hozzá még őrölt fahéjat is a behabaráskor.  Ha kicsivel több vizet és tejszínt adunk hozzá, majd leturmixoljuk, jéghidegen behűtve, finom krémlevest tálalhatunk.


4 megjegyzés:

Erika írta...

De jó ez is. Nálunk is (Dublin) nagy sláger a rebarbara, de ilyen szép rózsaszínűt nehéz kapni, inkább a zöldesebb a gyakoribb.Én hideg krémlevesként enném :)

Dulmina írta...

Én ezt jobban szeretem, mint a flancos desszerteket. Pár éve a néni, akitől vettem a piacon a rebarbarát, mondott nagyon hasonló receptet hozzá. Természetesen kipróbáltam, és azóta is az elsők között jut eszembe, ha rebarbarát látok.

tamlilla írta...

turmixolni nem kell ?

tamlilla írta...

Megcsinált fini nem kell turmixolni! :)