2012. június 16., szombat

Meggyes-ribizlis-mákos lepény



Tegnap délután bekattant, hogy valami mákosat kell sütnöm, de azonnaaaaal... :) Szóval neki is álltam gyorsan, hisz nincs mese, ilyenkor nem szabad nemet mondani magamnak. Volt itthon egy kis ribizli is, meggy pedig még mindig van a mélyhűtőmben. Pedig el kellene használni már mind, mert lassan itt a következő adag is. A mákhoz szerencsére nagyon jól passzolnak a savanykásabb gyümölcsök, így egy nagyon finom nyárias lepény sült ki a hirtelen felindulásomból.


Hozzávalók:
  • 8 nagy tojás
  • 180 g barna nádcukor + még egy kevés a tetejére
  • 50 g méz
  • reszelt citromhéj
  • 2 teáskanál őrölt fahéj
  • 200 g darált mák
  • 5 evőkanál rétesliszt
  • A tetejére: pár marék magozott meggy (nekem fagyasztott volt, ilyenkor nem kell kiolvasztani) és leszárazott piros ribizli (nyugodtan szórhatjuk bővebben is)
Egy 28x35 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, vagy kivajazunk, kilisztezünk. Én jobban szeretem a sütőpapíros megoldást, és nem lustaságból, hanem mert így a tepsit is kímélem, ráadásul sütés után egy mozdulattal kivehető így a tepsiből, hogy miközben hűl, ne ázzon el az alja. A sütőt előmelegítjük 180 fokra (én légkeverésen sütöttem 160 fokon).
A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgáját is addig keverjük a cukorral és a mézzel, míg világosabb sárga lesz. Hozzáadjuk a reszelt citromhéjat és fahéjat, majd beleforgatjuk a mákot is a liszttel együtt. Végül a habbá vert fehérje 1/3-át határozott mozdulatokkal belekeverjük a mákos masszába, vagyis lazítjuk vele egy kicsit az egészet, majd a maradék fehérje habot is óvatosan beleforgatjuk. Az előkészített tepsibe simítjuk a tésztát, tetején egyenletesen elosztjuk a megtisztított gyümölcsöket, majd megszórjuk még kevés nádcukorral. Az előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük. 

Sütés előtt és után






6 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Ó, de csodás fotók! No meg a süti is az!

Mézigörl írta...

Szuper recept, el is készítem hamarosan. Mennyi lisztet tegyek bele? ;-)

Ildinyó írta...

Bors and Pepper
Köszönöm szépen! Nagyon örülök, hogy tetszik! :) Olyan kis habkönnyű, nyárias süti lett. Nagyon jól esett! :)

Mézigörl
Örülök, hogy tetszik! Köszönöm szépen! Igen, igen, a liszt, pont most javítottam, ill. pótoltam, mert a nagy sietségben véletlenül kimaradt a felsorolásból. :)))

chriesi írta...

Olyan klassz ez a süti és nagyon szépek a fotók!

Blogkonyha írta...

Olyan könnyed, olyan nyári és olyan finom...lehet! Bár sajnos nem kóstoltam, de gondolom! A képek csodásak!

Ildinyó írta...

Chriesi
Nagyon szépen köszönöm!! :)

Illéskrisz
Tényleg olyan volt, bizton állíthatom. :))) Köszönöm szépen! :)