2013. február 7., csütörtök

Banános muffin


Az előző nem túl népszerű feketeretek-salátás posztból gondolom, hogy még nem unjátok a banánt. :) Akkor hozok egy egyszerű, ám annál finomabb, intenzív banános muffint. Kissé fantáziátlanul most csak ennyi tellett tőlem a gyerkőc farsangi bulijára. De egy csicsergő óvodás és egy nyűglődő csepp fiú mellett mit is vár magától az ember. Ezt csak össze kell keverni, kiadagolni és már süthetjük is. Ennyi! És a gyerekek még a banánt is nagyon szeretik, így egy ilyen szerintem telitalálat (bár csokidarabokkal még jobban értékelték volna szerintem :D). Természetesen a lenti dolgokkal még tovább lehet gazdagítani a muffinunkat. Én most nem tettem, de csak azért, mert egyszerűen a banán ízére vágytam a sütiben. És természetesen felezhetjük is a mennyiségeket, csak én a sok gyerek miatt sütöttem ilyen nagy adagban.


Hozzávalók (24 db-hoz):
  • 3 érett banán
  • 15 dkg vaj
  • 2 nagy tojás
  • 8 dkg nádcukor
  • 1 evőkanál házi vaníliás cukor
  • 5 dkg méz
  • 30 dkg sima liszt
  • 5 dkg kukoricaliszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 8 evőkanál tejföl
  • A tetejére: néhány kanál zabpehely
A sütőt előmelegítjük 180 fokra (vagy légkeverésen sütjük 160 fokon, én így tettem). Egy muffin sütőtepsi mélyedéseit kibéleljük papírformákkal, vagy kivajazzuk, lisztezzük. 
A vajat megolvasztjuk kissé, a banánt villával összetörjük és a kettőt összekeverjük, majd hozzáadjuk a kétféle cukrot, a mézet és a tejfölt is. Egy másik tálba beleszitáljuk a száraz hozzávalókat, majd összevegyítjük a banános keverékkel. Nem kell túl sokáig keverni, csak amíg a száraz hozzávalók felveszik a nedvességet. A tésztát kanállal elosztjuk a tepsi mélyedéseibe, megszórjuk mindegyik tetejét egy kis zabpehellyel, majd az előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük. Ha nincs két muffin sütőformánk, két részletben süssük ki, vagy egy nagyobb négyszögletes formában. Ekkor viszont tovább kell sütni és tűpróbával ellenőrizni, hogy megfelelően átsült-e.  

Tipp:
A tésztát tovább gazdagíthatjuk pl. apróra vágott ét-, vagy tejcsokoládéval, száraz serpenyőben átpirított mogyoró, vagy diódarabkákkal, mazsolával vagy kandírozott narancshéj darabokkal, fagyasztott, magozott meggyel, vagy akár áfonyával is, ami szintén lehet fagyasztott.
A legfinomabb (letesztelve) egy nagy pohár házi kókusztejjel.





Nincsenek megjegyzések: