2013. március 12., kedd

Édesburgonyás-sárgarépás-rizses csirke kókusztejjel


Egy különleges finomság a még megmaradt édesburgonyához, amit a múltkor szereztem be. Ez olyan napfényes étel szerintem. Vidám szín, kicsit édes, de mégis sós ízek. Nekem nagyon ízlett!

Hozzávalók:
  • 2 nagy vöröshagyma
  • 1 nagy lila hagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 70 dkg csirkemell filé
  • kb. 80 dkg édesburgonya és sárgarépa vegyesen
  • kb. 6-8 dl házi kókusztej
  • olívaolaj
  • kb. 1 dl rizs
  • só (nálam Himalaya só, mostanában rákaptam)
  • frissen őrölt vegyes bors
  • A tálaláshoz: aprított zöld petrezselyem (nálam a fagyasztóból)
A hagymákat meghámozzuk, 1 vöröshagymát apróra, a többit pedig félkarikára vágjuk, majd kevés olajon megpároljuk kicsit. Hozzáadjuk a felkockázott csirkemellet és fehéredésig sütjük. Hozzányomjuk a  fokhagymákat is, majd mehet hozzá a megtisztított felkarikázott sárgarépa is. Pár perc fedő alatt történő párolás után pedig a meghámozott, felkockázott édesburgonya is, majd a rizs is. Kicsit pirítsuk le és adjuk hozzá a felmelegített kókusztejet, majd  ízesítsük sóval, borssal. Először kevesebbet adjunk hozzá a kókusztejből, és ha a rizs beszívta az összeset adjunk hozzá mindig annyit, hogy végül teljesen megpuhuljon és ne ússzon a lében, hanem rizottó szerű legyen). Hogy mennyi kókusztejet szív be, az a rizs fajtájától is függ. Tálalásnál szórjuk meg apróra vágott petrezselyemzölddel. 

Tipp:
A házi kókusztej készítése itt található meg az oldalon: http://ildinyo.blogspot.hu/2010/10/kokusztej.html






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Megcsináltam a recept szerint és nagyon-nagyon finom lett! Köszi az ötletet és az új ízeket!:) ZKriszta

Ildinyó írta...

Kedves ZKriszta!
Nagyon örülök, hogy ízlett! Én köszönöm, hogy megírtad! :)