2013. július 16., kedd

Fahéjfagylalt


A tegnapi sütemény mellé még egy fagyit hoztam. Egyszerű és finom! Én meg úgy tűnik, egyre rövidebb bevezetőket írok már a receptekhez... :D

Hozzávalók:
  • 600 ml krémes kókusztej (pl. Cocomas)
  • 5 tojás sárgája
  • 8 evőkanál eritrit vagy egyéb édesítőanyag (ízlés szerint, édesnek kell lennie)
  • 2 púpos evőkanál őrölt fahéj (kevésbé nagy fahéjrangóknak kicsit kevesebb is lehet :) )
  • 4 nagyobb méretű banán
A kókusztejhez habverő segítségével keverjük hozzá a tojások sárgáját ill. az eritritet és a fahéjat is, majd lassú tűzön sűrítsük be. Ha elkészült, hűtsük alaposan le, turmixoljuk össze a meghámozott banánnal, majd fagyasszuk le, közben óránként keverjük át botmixerrel. Vagy adagoljuk fagylaltgépbe, amivel lényegesen lerövidül és egyszerűsödik a dolgunk. 

Tipp:
Régebben úgy is készítettem, hogy mascarponét turmixoltam össze krémes kókusztejjel vagy sima tejszínnel, banánnal, édesítővel és fahéjjal. Ez most egy tehéntej nélküli változat. 




2 megjegyzés:

MÁK írta...

A fahéj fagyi nagy kedvenc nálam, majdnem a mák nyomába ér. :P Kókusztejet hol szoktál szerezni?

Ildinyó írta...

Húúú mákfagyi, az is nagy kedvencem!!! :)
Kókusztejet itt nálunk a XVII. kerületi piac bioboltjában szoktam venni, de készítettem már konzervből is ilyen alapot. Az kicsit sűrűbb lesz! Szerintem sok bioboltban lehet kapni. De ha van egy erős mixered, akkor házilag is lehet akár sűrűbb kókusztejet készíteni: éjszakára forró vízzel le kell önteni a kókuszreszeléket, másnap alaposan összeturmixolni, majd leszűrni. A megmaradt reszeléket sütibe még simán fel lehet használni, sütőben kiszárítva pedig kicsit tovább is eláll.
Itt jó áron lehet kapni a kókusztejeket szerintem:
http://www.biobolt.e-tar.hu/component/search/?keyword=k%C3%B3kusztej&option=com_virtuemart&page=shop.browse

A kakaóport nem tudom miért teszi be a kókusztejek közé, csak arra kerestem rá... :D