2013. október 24., csütörtök

Sütőtökleves petrezselyemgyökérrel és bébi spenóttal


Egyik nap megkívántam a gulyáslevest. Húsom nem volt éppen hozzá és elmenni sem tudtam már, hogy vegyek, ezért gondoltam készítek egy hamis gulyást. De rá kellett hogy jöjjek az előkészítés közben, hogy bizony még a sárgarépám is elfogyott. Körülnéztem hát mi van itthon. Pont előző nap vettem akciósan az Aldiban bébi spenótot, sütőtököm is volt, így gondoltam kipróbálom őket így együtt. Nagyon finom lett! Én reszelt sajtot tettem a forró levesbe, de ki fogom próbálni úgy is, hogy csirkemell kockákat főzök bele. (Lélek)melengető őszi leves. :)

Hozzávalók:

  • 2 nagy fej hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 1/2 kg petrezselyemgyökér
  • kb. 1 kg sütőtök
  • 1/2 teáskanál kurkuma
  • frissen őrölt bors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • 1-2 bio zöldség- vagy csirkehúsleves kocka (pl. DM-s Alnatura, ízfokozó nélküli)
  • kb. 25 dkg friss bébi spenót (szárai levágva)
  • 2 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál kókuszzsír

A hagymát, fokhagymát megtisztítjuk, a hagymát félkarikára vágjuk, a fokhagymát vékony szeletekre, majd kevés kókuszzsíron elkezdjük pirítani. Közben a gyökérzöldséget megtisztítjuk, félkarikára vágjuk és a hagymához adjuk. A sütőtököt félbevágjuk, kimagozzuk, hámozzuk, majd kisebb kockára vágva a hagymás zöldséghez tesszük. Átpirítjuk az egészet, majd felengedjük annyi vízzel, hogy bő 2-3 ujjnyira ellepje (kb. 1,5 liter), ízesítjük a leveskockákkal, sóval, kurkumával, borssal, majd felforraljuk és fedő alatt puhára főzzük a zöldségeket. Az utolsó pár percben adjuk hozzá a megmosott, szűrőben lecsepegtetett spenótot is és hagyjuk, hogy a forró levestől összeessen kissé. Ízesítsük frissen reszelt szerecsendióval, sóval is, ha szükséges, majd adjuk hozzá a vajat is, és esetleg még 1 gerezd összezúzott fokhagymát is tehetünk bele ízlés szerint.

Tipp:
Tálalhatjuk reszelt sajttal (pl. cheddar) vagy akár csirkemellfilé kockákat is főzhetünk bele, ekkor a zöldségek előtt pirítsuk le a húskockákat, a többi hozzávalót pedig a fenti sorrendben adjuk hozzá.



Nincsenek megjegyzések: