2013. november 25., hétfő

Sajtos köleskeksz mákkal



Ez a recept is itt figyel egy ideje a blogon a piszkozatok között és türelmesen vár, hogy közzétegyem. Most eljött az ő ideje is. Egy borozós, baráti beszélgetős délutánra, estére ajánlom leginkább. Mikor ezt készült, én csináltam mellé egy csilis, sült sütőtökkrémmel töltött sajttekercset is.  De azért azt hozzáteszem, hogy igyekszem mostanában a szénhidrátbevitelt is csökkenteni, és a köles nem épp alacsony CH tartalmú élelmiszer. De legalább gluténmentes és igazából én nem is vagyok az a típus, aki egy ilyen sütiadagnak egyből a felét felfalja, szóval én köszönöm, ezt meghagyom néha az étrendemben. ;) A többit mindenki eldönti maga mi fér bele és mi nem. :)

Hozzávalók kb. 32 darabhoz:

  • 25 dkg reszelt sajt (füstölt és sima vegyesen)
  • 15 dkg kölesliszt
  • 5 dkg egész mák
  • 1/4 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál pirospaprika
  • kevés só
  • 10 dkg libazsír v. kókuszolaj (olvadtan)
  • 3 tojás

Két tepsit béleljünk ki sütőpapírral, a sütőt melegítsük elő 200 fokra (légkeverés 180 fok). 
A tojásokat verjük könnyed habbá, adjuk hozzá a sót, pirospaprikát, a zsiradékot, majd a kölesliszttel, szódabikarbónával és mákkal elkevert sajtokat is. Vizes kézzel készítsünk kisebb diónyi adagokból korongokat, helyezzük őket az előkészített tepsire, lapítsuk le kissé a tenyerünkkel, majd az előmelegített sütőben süssük kb. 13 percig őket, amíg szép aranybarnák lesznek. Rácsra téve hűtsük ki és fémdobozban tároljuk.

Megjegyzés:
Amennyiben a kölesliszt garantáltan gluténmentes, a recept is az.


Nincsenek megjegyzések: