2013. december 2., hétfő

Az idei adventi naptárunk és koszorúnk


Még most sem késő elkészíteni az adventi naptárat. Egy egyszerű ötletet hoztam most hozzá. Ez az egyik legegyszerűbb, leggyorsabb, mégis az egyik legaranyosabb szerintem. Bár a nagy fiamnak készült, mégis piros lett. Neki mondjuk egy kék kockás jobb lett volna, de miután nekem csak egy piros pöttyös kis bőröndkészletem van, hát ezt kaptam elő jobb híján. :) Azért így is tök jó, és ez már csak az én hülyeségem, hogy fiúnak kéket inkább... :P 

Ami szükséges hozzá:
  • szalag, zsinór
  • öntapadós címke
  • cikk-cakk olló
  • egy-két karácsonyi kép (újságokhoz is szoktak adni ajándékkísérőket, én most ilyet vágtam ki és használtam fel)
  • kétoldalas ragasztó
  • csomagolópapír bőröndhöz passzoló színben
  • 24 kis ajándék, ami nem kell feltétlenül, hogy csoki legyen, lehet apró ajándék (ötletet lásd lejjebb)
  • filc, toll a feliratok elkészítéséhez
Én egyszerűen kis háromszög zászlókat vágtam a ragasztható címkékből, amit egy vékony zsinórra ragasztottam és ráírtam a megfelelő feliratokat. Ezt tettem a bőrönd elejére. Kétoldalas ragasztóval beragasztottam a belső részre a kis képeket. Az ajándékokat becsomagoltam (a csokiféléket külön celofánba, majd a papírba), majd némelyikre szalagot kötöttem. A címkéket feliratoztam a számokkal, cakkos ollóval vágtam ki, majd felragasztottam a kis csomagokra. Lényegében ennyi, de ugye ez a nagyon gyors verzió. Már amennyire gyorsnak számít 24 kis ajándék becsomagolása... :P Lehet azért még ezt is cifrázni biztosan. :)

És hogy mik lehetnek az ajándékok:
- házi készítésű bonbonok (én egyszerűen étcsokit és fehércsokit olvasztottam fel, majd szív alakú bonbon formába öntöttem márványosan összekeverve és hagytam megdermedni, ebből 2-2 ment 1 napra belőle)
- készült még puffasztott rizses-narancsos étcsoki is (a puffasztott rizst egyszerűen összekevertem az étcsokival, lapos kis korongokat tettem belőle egy sütőpapírra, majd megszórtam kandírozott narancshéjdarabokkal)
- apró kis játékok, úgy mint pl. a lenti fotón látható kis állatok
- apró kis karácsonyfa díszek (pl. ilyen nálunk a bagoly)
- pici hógömb
- forró csoki kupon
- ropogós szezámszelet (akár a boltból, akár saját készítésű)
- mini kirakós
- mini kártya
- bármilyen mini játék
- én néhány napra nagyobb ajándékot is tettem, pl. kifestő, mini jenga, színes ceruza készlet...

Az édességekhez néhány további ötlet (ezeket néhány hozzávaló lecserélésével egészségesebbé varázsolhatjuk) :

Persze lehet ennél sokkal kisebb és szerényebb ajándékokat is tenni az adventi naptárba. Nálunk ez az első igazi nagy naptár, így most kitettem magunkért... Meg hát az év sem volt a legegyszerűbb sokszor, legalább ez legyen szép... :) 
Nagyon szépek egyébként a szeretetteljes idézetek is az adventi naptárba, apró kis történetek, betlehemes figurák papírból, melyek végül összerakhatóak egy teljes történettel együtt, mézeskalács figurák... stb. stb.






Az idei adventi koszorúnk pedig ilyen lett (igaz, Facebook oldalamon már mutattam). Én imádom a kéket! És miután a családban második fiam megszületésével abszolút a fiúk lettek hatalmon, így örömmel engedek a csábításnak, hogy inkább fiúsabb színekkel készítsem el a karácsonyi díszítést (is). Egyébként is nagyon szeretem a hűvös kéket, a tiszta fehérrel, ezüsttel és esetleg némi barnával a szép zöld fenyőn, mert igazán jól harmonizálnak így együtt. Azt hiszem, idén is kék-ezüst-fehér lesz a fenyő díszítése.... hópelyhekkel, csillagokkal, matt és fényes gömbökkel, angyalszárnyakkal, jegesmedvékkel... :)



Nincsenek megjegyzések: