2013. december 6., péntek

Forró kakaó kicsit másként... vagyis abszolút mindenféle tejmentesen


Még valamikor november közepe tájékán találkoztam a Facebookon az egyik csoportban egy igen érdekes recepttel, ami egyből  felkeltette az érdeklődésem és megpiszkálta a fantáziám. Kb. 2 napig tartott míg eldöntöttem, hogy márpedig ezt én kipróbálom lesz "bátorságom" hozzá, méghozzá forró kakaóként szeretném megkóstolni. Szerencsére a nyitottságom az új dolgokra eddig többször bizonyult jó ötletnek... Mint például most is. :)
Hogy milyen tejből is készült ez a kakaó? Igazából ez nem is tej. Vagyis eredetileg a zsírtej nevet kapta (később lett csak vaníliás tej) és végül is találó, hiszen nagy része zsiradék és a végeredmény a tojással abszolút tejszerű lesz, mind ízben mind állagban. A hozzávalókat olvasva talán nem az jut eszünkbe, hogy juj, de finom lehet ez az ital. De ahogy elkészítjük (és akkor még a kakaónak sem kell belekerülnie), egyből rájövünk, hogy ez egy zseniális találmány. Kakaó nélkül, simán vaníliával olyan, mintha madártejet inna az ember. Kicsit sűrűbbre készítve (vagyis kevesebb vizet hozzáadva) a maradék fehérjéből habot főzve, akár madártejnek is el tudom képzelni, pirított mandulalapokkal a tetején. 
És komolyan mondom, amíg nem próbáljátok ki, úgysem fogjátok elhinni nekem, hogy ez nagyon jó. Szóval hajrá, tessék elkészíteni! És egy szó mint száz, remek kis ital, ami nagyon jó kis reggeli energiát és löketet ad. :)
Az eredeti recept itt található: http://paleo.bl.ee/vanilias-tej
(A fenti recepthez képest én egy kicsit módosítottam az arányokon, hogy krémesebb kakaót kapjak.)

Hozzávalók 2 nagy vagy 3 kisebb adaghoz:
  • 5 dl tisztított víz
  • kevés vaníliamag
  • xilit vagy eritri az édesítéshez, esetleg méz
  • 3 tojás sárgája
  • 3 bő evőkanál kókuszzsír
  • kb. 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor (vagy ízlés szerint)
A vizet felmelegítem a vaníliamagokkal, az édesítőanyaggal és a kókuszzsírral, majd hozzáadom a tojások sárgáját, a kakaóport, egyet forralok rajta, majd botturmix segítségével habosítom.

Tipp:
A maradék fehérjéhez adjunk 2-3 egész tojást, sózzuk, kókusz- vagy libazsíron süssünk belőle rántottát, majd zöldségekkel tálaljuk. 
... és máris lesz energiánk havat lapátolni... :D







1 megjegyzés:

Tormás írta...

Köszönöm a linket ^^