2009. december 13., vasárnap

Narancsos-tejszínes gyors fagylalt, ráadás: Boyd mama sütije az én átiratomban

Igen! Nálunk is vészesen közeleg a karácsony! Akkor is, ha ez a blogon nem annyira érzékelhető most még. Ezt csak azért írom le így elöljáróban, mert a legtöbben ilyenkor ugye pl. Luca cicát, Luca napi pogácsát, vagy valami hasonlóan adventi időszakra illő süteményt sütnek. Nálunk a sok ide-oda rohangálás miatt idén is elmarad a Luca cica sütés. Pedig jó régen tervezem már. Konkrétan, amióta a nővérem süt (pár éve). Az enyém se nem cica, se nem pogácsa, de még csak nem is meleg, és langyosnak sem mondható, és még szerencsepénzt, vagy üzenetet sem lehet előhúzni belőle. A fagyiban található reszelt narancs héj mégis karácsonyi hangulatot idéz elő bennem. A készítésének viszont marha jó története van. Szóval az úgy volt, hogy... néztem a Tv Paprikán egy műsort, amiben tejszínből, sűrített tejből, cukorból és vanília kivonatból (Jut eszembe! Ha tud valaki ilyet jó áron, vagy nem horrorisztikus áron vanília rudat, kérem szóljon! Köszönöm!) készítettek gyors, és egyszerű vanília fagylaltot. Én csak fél szemmel tudtam néha odapillantgatni a műsorra, de azt láttam, hogy ebből az elegyből botmixerrel készített a hölgyemény habos fagylalt alapot. Nosza neki én is gyorsan így tettem, aminek az lett az eredménye, hogy a tejszínből kicsapódott a zsiradék és szépen úszkált a tetején. Ezek után már persze, hogy nem lett se krém, se hab belőle. Ízre viszont nagyon jó lett (és gondolom jó kalóriadús is), ezért úgy döntöttem mégis befejezem, azaz lefagyasztom a drágát. Az első fagyás utáni botmixeres eldolgozás azonban jót tett neki, és nem lett olyan rossz végül az állaga sem. A receptet mégis leírom, mert szerintem, ha nem ilyen rossz a konyhai "segítőszerszám" választásom teljesen jó lett volna a végeredmény is. És bár nincs fagyigépem (Sajnos!) és fagyit sem nagyon próbáltam még készíteni, azért még fogok próbálkozni ezzel a tojás nélküli recepttel.
Ja, és a benne lévő keksz pedig a Nigella nagy sütiskönyvében található Boyd mama sütije, amit én némileg módosítottam, hogy megpróbáljam utánozni az egyik finom csokis kekszet. Erről a nyomozásról korábban már írtam egyszer-kétszer! Még ez sem lett teljesen ugyanolyan, mint az a bizonyos Lidl-s, de nagyon finom szerintem átirat nélkül, és az én változatomban is! Az előzőhöz képest ez talán kevésbé ropogós, viszont annál inkább vajas-omlós, zömök kis csokis példányok! Nagyon finom!

Narancsos-tejszínes fagylalt
Hozzávalók:
  • 200 ml habtejszín
  • 200 ml cukrozatlan sűrített tej (én ezt a Lidl-ben találtam jó áron)
  • ízlés szerint cukor (én 1 evőkanál nádcukrot és 3 evőkanál vaníliáscukrot tettem bele)
  • 1 evőkanál reszelt narancshéj
A tejszínt és a sűrített tejet HABVERŐVEL elkezdem habbá verni, majd hozzáadagolom a cukrot, a reszelt narancshéjat, és teljesen elkeverem. Ezután egy laposabb, fagyasztható műanyag edénybe öntöm, fagyasztóba teszem, majd kb. óránként átkeverem, hogy a nagy jégkristályokat összetörjem és minél krémesebb legyen a végeredmény. Jó pár órát bent hagyom. Tálalás előtt röviddel kiveszem a mélyhűtőből így könnyebb adagolni. (Az enyém a képen már jócskán elolvadt, mire odajutottam, hogy lefotózzam.)

(Fotó: 2011.)
Boyd mama sütije
Hozzávalók kb. 35-40 db-hoz:
  • 30 dkg sima liszt 1/2 csomag sütőporral összekeverve
  • kb. 15-20 g kakaópor (eredetileg 30 g)
  • 250 g puha vaj
  • 125 g finom szemű kristálycukor (nálam gyümölcscukor és szőlőcukor keveréke)
  • kb. 100 g ét-, vagy tejcsokoládé, kisebb kockákra vágva (ez az, amit nem ír a recept)
A vajat egy habverővel alaposan elkeverem a cukorral, majd hozzáadom a csokidarabokkal elkevert lisztet és alaposan összedolgozom az egészet (kézzel is összedolgozhatjuk egy kicsit). Kisebb diónyi gömböket formázok belőle, sütőpapírral bélelt tepsire teszem, majd egy villával lenyomom őket. Amit én szintén módosítottam, az a sütés. Nem akartam most bonyolítani, ezért 170 fokra előmelegített sütőben kb. 13 percig sütöttem őket (igen, az én sütőmben pont ennyi kellett). Eredetileg 170 fokon 5 percig, majd 150 fokon 10-15 percig kell sütni. A lényeg, hogy szilárdak legyenek, de ne süljenek túl, mert akkor keserűek lesznek, és egyébként is, hülés közben válnak egyre "keményebbé".

(Fotó: 2011.)

2 megjegyzés:

Ami írta...

Nagyon jó a fagyi recepted! le fogom menteni, aztan kicsit tavaszodik, ki is próbálom ! köszi

Ildinyó írta...

Köszi Ami! Bár a dícséret nem engem illet (sajnos-én csak a narancshéjat tettem bele), hanem a "Csak négy hozzávaló" c. műsort, ott láttam. Érdemes kipróbálni tényleg!!! : )