2010. július 7., szerda

Petrezselyem pestós spagetti, ropogós szalonnával


Ismét egy igen gyorsan elkészíthető tészta étel, nem túl sok hozzávalóval. Sietős, vagy épp fáradt hétköznapokra. Petrezselyem rajongóknak - mint amilyen én is vagyok -, különösen ajánlom. Szalonna nélkül, nagyszerű körete lehet akár - persze némi friss, vegyes salátával egyetemben, - egy jó kis csirkesasliknak is, ami pl. alábbiakból állhat: hagyma, csirkemellfilé kockák, kolbászkarikák, paprika, cukkini és gomba. A pestóhoz tehetünk pl. parmezánsajtot is, de én most nem tettem. 

Hozzávalók:
A pestóhoz:
  • 3 csokor petrezselyem (egy keveset félretehetünk belőle a tálaláshoz)
  • 1 nagyobb marék (kb. 4 dkg) szárazon megpirított napraforgómag (lehet dió, tökmag, mandula, fenyőmag)
  • 2 duci gerezd fokhagyma, összenyomva
  • só, frissen őrölt bors
  • kevés frissen facsart citromlé
  • olívaolaj
  • 1 csomag (500 g) spagettitészta (a tészta főzővizéből tegyünk félre keveset)
  • pár szelet bacon, felcsíkozva
A pestóhoz valókat egy késes aprítóban, annyi olajjal, amivel lágyan folyó szószt kapok, összeturmixolom. Közben kezdjük el kifőzni a tésztát. A főzővizéből egy keveset tegyünk majd félre. A szalonnát egy sepenyőben süssük ropogósra, öntsük le alóla a kisült zsírt (az már túl sok lenne a olajos pestóval eggyütt), dobjuk rá a tésztát, rakjunk rá a petrezselymes pestóból és egy pici tésztafőző vizet is tegyünk hozzá, ha túl száraz lenne. Keverjük össze, majd pirítsuk át egy kissé. Frissen, petrezselyemmel megszórva tálaljuk.


9 megjegyzés:

Lizann írta...

Tessék mondani bóti pestoval is ér megcsinálni, viszont az intenzív petrezselyemíz nagyon jó lehet! Egy kis off: a Csík koncert nagyon szuper volt!

Ildy írta...

Istenem, már hányszor nekikészültem pestot csinálni, aztán mindig a bolti polcról emelem le a bazsalikomosat:(

Dia írta...

Ez a pesto mennyi tésztához elég? Egy egész csomag?

családi tűzhely írta...

Ez nagyon bejön nekem, ki fogom próbálni!

Vajda János írta...

Pesto jöhet minden mennyiségben. Gnocchival szeretem a legjobban, jó füstös sajtmártással, száraz fehérrel :)

Bianka írta...

Nagyon guszta, kívánatos

Ildinyó írta...

Lizann
Háááát... :) Komolyan mondom, pár perc alatt elkészül ez a mártás. És az intenzívebb ízek miatt tényleg a házi a legjobb. A boltban nem is tudom hogy lehet-e kapni petrezselymes változatot. Szerintem csak a klasszikus genovai változat kapható. :)
Off: Jó lehetett a koncert,. tényleg! Picit irigykedem is... :D

Ildy
Akkor itt az ideje, mert írtó gyorsan megvan, és össze sem hasonlítható a boltival!!! :)))

Dia
Jaj bocsánat, az lemaradt! Már javítottam is! Nah, nem csak a recept volt gyors, de a beírása is... :) Úgy sacc/kb. 1 csomagra elég. :)

Családi Tűzhely
Nagyon örülök, hogy tetszik! :)))

János
:D Örülök neki!
De azt ne felejstük el, hogy ez nem a klasszikus genovai, bazsalikomos pesto. Ez egy petrezselymes változat, ezért picit más. De amiket felsoroltál simán jöhetnek hozzá bármikor!!! :)))

Bianka
Örülök, ha így látod! Nagyon szépen köszönöm! :)))

Felhőlány írta...

Ez valami isteni lehetett! :)
Gyakorlatilag bármiből lehet pesto-t készíteni, nekem is a petrezselymes az egyik kedvenc a bazsalikomos mellett, de én már reteklevélből is készítettem... :)

Ildinyó írta...

Felhőlány
Tényleg nagyon finom volt. :) Igen, én is nagyon szeretem őket. A petrezselyem meg mostanában egyébként is kezd mániámmá válni... :D
Mmmm... reteklevélből még nem készítettem (pedig már annyiszor szerettem volna), de muszáj lesz egyszer kipróbálnom, mert nagyon kiváncsi vagyok rá. :)