2010. október 30., szombat

Tejszínes-petrezselymes gombaleves

Ismét egy leves, amit ma készítettem nagyon gyors tempóban. A barátnőm ihlette, mert tulajdonképpen ő készített nekem ilyet múltkor, amikor vendégül látott egy csajos estére. (Vééégre eljött ez az idő is! Hurrááááá!!! Mármint a csajos esték! :D).
Nem tudom, hogy nála így készült-e, de eléggé hasonló lett az eredmény. Én még egy kis vargánya porral is feldobtam most. Szóval finom, és igen gyorsan elkészül! Ennél több meg nem igen kell sokszor. Komolyan látni kellett volna, ahogy készült. Bevásárlásból hazaesve, át se öltözve házi ruciba - persze a bemosakodás megvolt azért -, közben pakolva a vásárolt cuccokat, fél lábbal időnként kerülgetve őket, szintén fél lábon egyensúlyozva, gyorsan felvagdosni a hagymát, a gombát, meg a petrezselymet... Szóval vicces volt!

Hozzávalók (kb. 4 személyre):
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • kb. 25-30 dkg gomba (nálam most "egyszerű" csiperke)
  • tengeri só (vagy ízfokozó nélküli bio leveskocka, vegamix), frissen őrölt bors
  • kb. 1 evőkanál vargányagomba por
  • olívaolaj
  • 2 dl tejszín (vagy tejföllel fele-fele arányban)
  • 1 púpos evőkanál keményítő
  • 1 csokor petrezselyem, feldarabolva (a szára is külön apróra)
A hagymát felkockáztam, kevés olívaolajon megdinszteltem kissé, közben pici sóval megszórtam. A gombát felszeleteltem, majd szintén megpirítottam kissé, közben ismét sóztam picit és borsoztam, ill. hozzáadtam az összezúzott fokhagymát, és a gombaport is. Felengedtem kb. 1 liter vízzel, hozzáadtam a petrezselyem szárát is, ill. egy keveset a petrezselyemlevéből is, sóztam, borsoztam, majd fedő alatt puhára főztem a gombát (nem kell sok idő neki). Közben a tejszínben elkevertem a keményítőt, majd behabartam vele a levest. Egyet forraltam még rajta, majd hozzáadtam a maradék petrezselyemlevelet is, és letakarva hagytam kicsit összeesni azt is.

3 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Rendkívül guszta és nagyon szépek a fotók is! :)))

Bianka írta...

Isteni

Ildinyó írta...

Mézigörl
Köszönöm szépen! :)

Bianka
Igen, tényleg! Köszönöm Neked is! :)