2012. június 8., péntek

Kókuszos sütihalmok málnadzsemmel töltve


Minap megkívántam a házi kókusztejet, így gyorsan készítettem is egy adagot. A maradék kiáztatott kókuszreszelékből pedig az alábbi sütit sütöttem. Mikor nekiálltam összekeverni, nem tudtam pontosan mi is lesz belőle, de végül jól sült (ki) el. Leginkább a Whoopie pie sütihez tudnám hasonlítani, bár annál kicsit tömörebb szerkezetű, olyan vajas-kókuszos piskótaszerű. A nedves kókusz pedig nagyszerű lesz benne, és ne ijedjünk meg, még kókuszíze is lesz.

Kókuszos sütihalmok
Hozzávalók (2 tepsihez, 5 cm átmérőjű sütikből kb. 36-40 db jön ki, tehát lesz vagy 18-20 sütiszendvicsünk):
  • kb. 350 g házi kókusztej készítéséhez használt, kiáztatott kókuszreszelék, alaposan kinyomkodva
  • kb. 200 g liszt
  • kb. 100 g rizsliszt
  • csipet só
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál sütőpor
  • pici citromlé és kevés reszelt héja (vagy lime)
  • 100 g kókuszzsír (én a lehűtött kókusztejről szedtem le a kókuszzsírt, de használhatunk boltit is, vagy kb. 100 g puha vajat is akár)
  • 3 nagy tojás (M/L)
  • 50 g méz
  • 60-70 g nádcukor (vagy helyette xilit, eritriol stb.)
  • A töltéshez: málna- vagy eperdzsem, mascarpone vagy keményre vert tejszínhab
A sütőt előmelegítem 180 fokra (én légkeverésen sütöttem 160 fokon). Két tepsit kibélelek sütőpapírral. 
A tojásokat habosra keverem a cukorral és a mézzel, hozzáadom a kókuszzsírt és újra alaposan átkeverem. Végül mehet hozzá a citromhéj és lé, a kókuszreszelék, végül a kétféle liszt és a sütőpor, szódabikarbóna és só (mindezek átszitálva), majd egy fakanállal átforgatom az egészet, hogy a tojásos keverék mindenhol felvegye a lisztet. Kisebb kanálnyi halmokat teszek a tepsire, majd az előmelegített sütőben, nagyságtól függően kb. 10-15 percig sütöm őket. Inkább az alját figyeljük, ha az már kap egy kis aranybarna, aranysárga színt, átsült a sütink.
A tepsin hagyhatjuk kihűlni, majd ízlés szerint töltsük meg a fentiekkel, és gurítsunk le mellé 1 pohár hideg tejet. :)





Nincsenek megjegyzések: