2012. június 28., csütörtök

Túrós-paradicsomos-szalonnás csőben sült tészta sajtkrémmel


Egy vallomással tartozom nektek. Ill. ezt már talán valamikor említettem itt a blogon, de most megteszem még egyszer. Szóval az az igazság, hogy én tudjátok mivel szeretem nagyon a túrós tésztát? Ketchuppal. :) Igen. és mindenki elképed mikor meghallja, pedig ha belegondoltok semmi furcsa nincs benne. Szóval az ötlet innen jött lényegében, mert hogy túrós tésztát szerettem volna készíteni, de nem volt itthon kocka tésztám, az pedig csak azzal finom szerintem. Gondoltam kiegészítem egy kis paradicsommártással, és lesz belőle csőben sült tészta. Komolyan mondom, nagyon finom lett. Próbáljátok ki! ;)
Talán furcsa kívánalmaim vannak mostanában, de egyre jobb dolgok sülnek ki belőle. A Facebook-on a múltkor már említettem pl., hogy vaníliafagyit ettem egyik este pirított szezámmaggal és mézzel. Remek volt!

Hozzávalók:
  • 500 g penne tészta (durum)
  • olívaolaj
  • 20 dkg kockázott bacon (lehet 25 dkg is)
  • 1 hatalmas fej hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • pár levél friss bazsalikom
  • 1/2 l paradicsomszósz (passata)
  • 1 hámozott, kockázott paradicsom konzerv (240 g)
  • só, frissen őrölt bors
  • szárított oregánó, esetleg még kakukkfű (csak kevés kell)
  • 50 dkg túró
  • 200 g krémsajt (nálam tömlős)
  • reszelt sajt (füstölt és sima vegyesen, lehet pl.: gouda, edami, trappista stb.)
A sütőt melegítsük elő 220 fokra (én légkeverésen sütöttem 210 fokon). Egy nagy tűzálló tálat kissé olajozzunk ki.
A tésztát főzzük ki a csomagoláson lévő utasítás szerint, és ez idő allatt készítsük el hozzá a mártást a lentiek szerint.
A hagymát aprítsuk fel, de nem kell túl finomra, nem baj, ha maradnak benne nagyobb darabok, úgy még jobb lesz. A szalonnát kezdjük el megpirítani, majd pár perc múlva adjuk hozzá a hagymát is kevés olívaolajjal együtt, és ezzel is pároljuk-pirítsuk 1-2 percig. Öntsük fel a paradicsomszósszal és a darabolt paradicsommal, kissé sózzuk (vigyázzunk, mert a bacon is sós), borsozzuk, és adjuk hozzá a szárított zöldfűszereket, majd forraljuk fel és főzzük pár percig. Ha elkészült vegyük le a tűzről, keverjük hozzá az összezúzott fokhagymát (így intenzívebb marad az íze), majd a túrót is és a felaprított bazsalikomot. Forgassuk össze a mártást a kifőzött, leszűrt tésztával, majd terítsük el a tűzálló tálban. A tetejére nyomjunk kis kupacokat a sajtkrémből, szórjuk rá a kétféle reszelt sajtot, majd tegyük az előmelegített forró sütőbe és süssük 15-20 percig, míg a tetején a sajt szépen megolvad és megpirul.

Tipp, megjegyzés:
Én a sima paradicsomszósz helyett a saját, kész a paradicsommártásomat használtam, melynek a receptje itt található. Ezzel még kevesebbet kell főzni (csak 2-3 percet), és persze akkor nem kell hozzá külön szárított zöldűszer sem, csak a friss bazsalikom.
Vegetáriánusok természetesen nyugodtan kihagyhatják belőle a bacont.




Nincsenek megjegyzések: