2012. július 22., vasárnap

Kókuszos sárgadinnyefagylalt


Eltűntem egy pár napra, de majd visszatérek (valamikor). Az elmúlt napokban a konyhában sem alkottam túl sokat. Mondjuk 2 napja egy nagyon finom ebédet dobtam össze, amire kb. 20 percem sem volt, de azért összejött. Biztos azért, mert nagyon éhesek voltunk már. :) Szóval készítettem egy szilvabefőttből, tejszínből, fahéjból, pár csepp mandulaaromából készített turmixot leves gyanánt. Közben pedig főztem egy kukoricakását, amit vajjal dúsítottam és burgonyapüré állagúra készítettem. Ehhez pedig egy lilahagymából, vegyes paprikákból (kápia, lecsó), brokkoliból (fagyasztottból, ez csak jött mert épp volt egy kis maradék) és kolbászból álló feltétet készítettem, melyeket átpirítottam kissé és kevés balzsamecettel tettem pikánsabbá. Végül tálalásnál egy kis aprított petrezselyemmel és parmezánforgácsokkal szórtunk meg. Most pedig egy igen gyors, ám annál finomabb fagyi receptet hoztam. Krémes, gyümölcsös, kókuszos. Kell ennél több? :) 

Hozzávalók:
  • 600 g sárgadinnyehús (tisztán mérve)
  • 250 g mascarpone (helyette használhatunk krémes kókusztejet is akár, úgy még jobb)
  • 80 g kókuszreszelék
  • 150 g nádcukor (vagy eritrit/méz ízlés szerint)
A cukorból 1,5 dl víz hozzáadásával cukorszirupot készítek. Ha már forrt úgy 5 percet, hozzáadom a kókuszreszeléket és ezzel is csendesen forralom pár percig, amíg a kókuszreszelék kissé megpuhul. Majd hagyom kissé kihűlni és összeturmixolom a sárgadinnye húsával és a mascarponéval. Az egészet egy lapos műanyag tálba öntöm, majd a fagyasztóba teszem és ahogy elkezd fagyni átturmixolom botmixerrel egy párszor, hogy krémesebb, simább legyen. Persze ha van fagylaltgépünk, még egyszerűbb abban elkészíteni az egészet. 

Megjegyzés: 
A kókuszreszeléktől kicsit "darabosabb" lesz a fagyi, de ez az élvezeti értékéből mit sem von le. 
Én most sárga húsú, zamatos, érett, lédús sárgadinnyéből készítettem a fagyit, de szerintem finom bármelyik fajtával.

A lenti linken is találtok egy finom sárgadinnyefagyit. Akkor citrommal és vaníliával készítettem. Próbáljátok ki azt is!


Nincsenek megjegyzések: