2013. november 1., péntek

Sütőtökörvényes csokoládés brownie


Csütörtökön unokatestvérem és családja jöttek el meglátogatni minket, én pedig ilyen süteménnyel láttam vendégül őket. Kellemesen kesernyés csokis, enyhén fűszeres lett, a sütőtök pedig remekül passzolt hozzá. És még az is megeszi, aki valójában nem is szereti a sütőtököt. ;) Próbáljátok csak ki! Ismét búzaliszt nélkül, tejmentesen (de vajjal biztos még finomabb, csak nekem most nem volt épp annyi itthon) készült, és hagyományos cukor sem került bele. Szóval tök jó tökös süti, ami egészséges és finom is! :)

Hozzávalók:
A csokis részhez:
  • 5 tojás
  • 12 dkg xilit (nyírfacukor)
  • 10 dkg kókuszzsír (használhatunk vajat is)
  • 10 dkg étcsokoládé (70 %-os kakaótartalmú)
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 3 dkg kakaópor
  • 5 dkg lenmagliszt
  • kb. 1 dl víz vagy 100%-os almalé
  • 2 avokádó húsa leturmixolva
A sütőtökös részhez:
  • 2 tojás
  • 30 dkg sült sütőtökhús
  • kb. 4 evőkanál méz
  • 1 púpos teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
A sütőt előmelegítjük 180 fokra (légkeverésen 160 fok), egy kb. 28x35 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral (vagy olajozzuk, lenmag lisztezzük ki a formát). A csokoládét olvasszuk fel, keverjük hozzá a kókuszzsírt (így hűvösebb időben mindig dermettebb, de a csokiban felolvad pillanatok alatt) és a kakaóport is. A tojásokat kezdjük habosra keverni a xilittel, majd adjuk hozzá szép lassan csorgatva az olvadt étcsokoládét is. Keverjük bele a száraz hozzávalókat is, az avokádópürét és a folyadékot, majd simítsuk a tésztát az előkészített formába. A sütőtökhúst turmixoljuk le a mézzel, a tojással és a fűszerekkel, majd hosszában tegyünk evőkanálnyi adagokat a csokis tésztába és villával márványozzuk össze (keverjünk bele itt-ott). Tegyük az előmelegített sütőbe és kb. 25 perc alatt süssük meg. Kihűtve szeleteljük.

Tipp:
A sütőtökös részbe keverjünk apró étcsokoládé kockákat, pasztillákat. A lenmagliszt helyett tehetünk hozzá darált mandulát is vagy gesztenyelisztet. Ekkor a plusz folyadék is elmaradhat belőle szerintem.

Kiegészítés 2013. november 2.-án:
Rájöttem, hogy kifelejtettem egy hozzávalót a felsorolásból. :o A csokis részbe beledolgoztam 2 avokádó leturmixolt húsát is. Most pótoltam. :)




2 megjegyzés:

mezeiorsi írta...

Hihetetlenül puha, szétolvadt a szánkba :) A férjem, pedig a világ minden kincséért sem kóstolná meg amiben sütőtök van, de erről nem tudott. Ízlett neki is :)Köszönjük az élményt!
<3

Ildinyó írta...

Csak most látom Orsi, hogy írtál... Ne haragudj! :/
Annyira örülök, hogy ízlett a sütemény! És nagyon vicces volt férjurad arca, amikor megtudta, hogy sütőtök is van benne... Nem felejtem el! :D
Én köszönöm, hogy megírtad nekem! <3